Statistika prodaje

Prodaja novih automobila u svijetu se dosta razlikuje iz godine u godinu. Vezana je uglavnom uz razne gospodarske činjenice koje utječu na samu prodaju. Tako je zbog velike financijske krize koje je počela 2008.g. tržište automobila stagniralo. Godine koje su uslijedile značile su polagani rast prodaje, pogotovo u stabilnijim zemljama s višim standardom koje su brže pronašle izlaz iz krize. Dugi niz godina automobili na benzin i dizel bili su jedina vrsta automobila o kojima su kupci razmišljali prilikom kupnje. Zadnjih nekoliko godina sve se više govori o automobilima nove generacije kao što su hibridni i električni. Oni postaju sve pristupačniji, neke države već sada nude subvencije prilikom kupnje takvih automobila pa je i prodaja u porastu iz godine u godinu.

BMW i3

Statistika prodaje u Europi

U prvoj polovici 2016.g. je u zemljama Europske unije zabilježen rast prodaje za nešto više od 9% nego u istom periodu prošle godine. Najveći rast zabilježile su Italija, Francuska i Italija, a potražnja za novim automobilima bila je najmanja u Velikoj Britaniji. Na globalnoj razini, prodaja automobila je porasla u Europi, Kini i Indiji, a smanjila se u SAD-u, Japanu i Rusiji.

Statistika prodaje u Hrvatskoj

2015.g. je prodaja novih automobila u Hrvatskoj porasla za 5% u odnosu na 2014.g. Rekordna godina bila je 2008.g. kada je u Hrvatskoj prodano gotovo 100 000 automobila. Gledamo li statistiku danas po broju novih automobila na 1000 stanovnika u Europskoj uniji, Hrvatska je na 22. mjestu sa svega 8 automobila na 1000 stanovnika. Prosjek Europske unije je 25 novih automobila na 1000 stanovnika. Starost voznog parka povećava se s godinama i 2008.g. je iznosila 10,3 godine, a 2015. je bila 12,3 godina.

Statistika prodaje hibridnih vozila

Prodaja hibridnih vozila započela je 1999.g. Bilježili su kontinuirani rast prodaje sve do perioda oko 2008.g. i 2009.g. kada je zbog financijske krize zabilježen pad. Pad je trajao nekoliko godina i uslijedio je novi veliki uzlet. 2013.g. bila je godina u kojoj je prodano najviše hibridnih automobila u Americi, odnosno čak 3.19% od ukupne prodaje svih automobila. No, već iduće godine zbog vrlo niskih cijena goriva na svjetskom tržištu ponovo je došlo do pada prodaje. Po broju prodanih hibridnih vozila u svijetu prednjači Toyota. To ne čudi s obzirom da su proteklih godina jako puno pažnje usmjerili upravo na hibridna vozila i danas imaju jako puno modela na raspolaganju. Najprodavaniji model im je Prius. On se počeo prodavati u Japanu još 1997.g., a 2000.g. je postao dostupan i na svjetskim tržištima. Do 2008.g. prodano ih je 2 milijuna. Statistike iz travnja 2016.g. pokazuju da je Prius najprodavaniji hibridni automobil s više od 3,5 milijuna prodaja. 2011.g. Toyota je na tržište izbacila još dva modela, Prius V i Prius C koji također bilježe odlične prodajne rezultate.

Statistika prodaje hibridnih i električnih vozila u Hrvatskoj

Prodaja hibridnih i električnih vozila u Hrvatskoj je u stalnom rastu. Broj hibridnih vozila se dvostruko uvećava svake dvije godine. Električnih vozila ima nešto više na cestama i njihov broj se dvostruko uvećava svake godine. S obzirom da Hrvatska subvencionira jedan dio prilikom kupnje ovakvog tipa vozila, za očekivati je da će brojevi prodanih hibridnih i električnih vozila još više rasti iz godine u godinu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *